14. Grudzień 2017

Polacy chętnie kupują świąteczne prezenty online

Opublikowany przez

Według wyników badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte – Polacy zostawią aż 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty w sklepach internetowych. To o 5,5 proc. więcej niż rok temu. Ponad połowa ankietowanych osób szuka pomysłów na upominki dla najbliższych w internecie, gdzie najchętniej płaci za pomocą elektronicznych serwisów płatności i karty debetowej.

Co najchętniej kupujemy online?

Z badania wynika, iż w sieci kupowany jest głównie sprzęt elektroniczny, gry komputerowe oraz filmy. W sklepach tradycyjnych wciąż wolimy kupować artykuły spożywcze, w tym także słodycze oraz kosmetyki i perfumy.

W tym roku na prezenty Polacy planują wydać średnio 451 zł. Aż 42 proc. środków przeznaczonych na prezenty, czyli niespełna 190 zł wydana zostanie w sklepach internetowych. W międzynarodowym badaniu Deloitte, Polska znajduje się w czołówce krajów, w których konsumenci będą kupować prezenty w internecie. Wyższy odsetek uzyskały Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. Internet jest również źródłem poszukiwania inspiracji na prezent – według badania 53,5 proc. Polaków szuka pomysłu na prezent w sieci.

Czego oczekują klienci e-sklepu?

Istotnymi czynnikami, które przekonują Polaków do częstszych zakupów w sieci są kryteria związane z oszczędzaniem pieniędzy. Znaczna część kupujących online szuka w sieci niższych cen. W badaniu przeprowadzonym przez TNS Polska na zlecenie Trusted Shops aż 46% ankietowanych odpowiedziało, że do zakupów w sieci zachęca ich darmowa dostawa. Z kolei prawie 40% docenia różnego rodzaju zniżki i kody rabatowe. Warto to uwzględnić w swojej strategii marketingowej na przedświąteczny okres sprzedaży. Dobrze przemyślane akcje promocyjne mogą znacząco zwiększyć obroty i wyniki finansowe sklepu.

Świąteczne promocje a wymogi prawne

Należy pamiętać, że w przypadku towarów objętych świąteczną promocją lub wyprzedażą obowiązują dokładnie takie samy zasady i wymogi prawne jak w przypadku zwykłej sprzedaży produktów po standardowych cenach. Udzielenie rabatu i obniżenie ceny nie ma oczywiście żadnego wpływu na ustawowe prawo konsumenta do odstąpienia od umowy i możliwość zwrotu zakupionego towaru, czy też złożenia reklamacji na podstawie rękojmi.

Poza tym sprzedawcy internetowi organizując świąteczną akcję promocyjną nie mogą stosować fikcyjnych lub zawyżonych cen sprzed promocji. Chodzi o podanie nieprawdziwej ceny odniesienia dla objętych promocją towarów, które w sklepie albo nigdy nie obowiązywały lub obowiązywały przez bardzo krótki okres czasu, np. 1 dzień – tylko po to żeby stworzyć wrażenie dużej i atrakcyjnej przeceny. Należy również uważać na opis warunków promocji – przykładowo, jeśli sprzedawca informuje, iż 25% rabatowi podlega cały asortyment, to promocja taka musi dotyczyć również produktów objętych w danym momencie już innymi zniżkami.

Poleć ten post:
KategoriaWiadomości

Dodaj komentarz

    

* Pflichtfelder