20. Grudzień 2017

Jak otrzymywać więcej opinii klientów

Opublikowany przez

Nie każdy klient jest skłonny zostawić swoją opinię po zakupach w Internecie. Nie ma w tym nic zaskakującego. Jednak dobra reputacja firmy, oparta na rekomendacjach i pozytywnych recenzjach, ma dla sprzedawców kolosalne znaczenie. Jak zatem zachęcić klientów do dodawania opinii po zakupach?

Przede wszystkim liczba recenzji zależy od liczby zamówień. Istotny jest też rodzaj zamówionych towarów — klienci mogą czuć się bardziej komfortowo, zostawiając opinię na temat obudowy iPhone’a niż na przykład produktu erotycznego.

Kluczowy jest też moment, w którym klient otrzymuje prośbę o dodanie opinii. Może to być natychmiast po zakupie lub po jakimś czasie użytkowania zamówionych produktów. Jest więc kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby jak najbardziej ułatwić klientom zostawienie opinii. Dziś podpowiemy, kiedy Twoi klienci najchętniej zostawiają opinie.

Klient otrzymał towar, a zamówienie zostało zrealizowane

Wszyscy zgadzają się w jednej kwestii: klient nie otrzymał towaru, nie przesyłasz prośby o opinię. W przeciwnym razie klient może po prostu napisać, że towar jeszcze nie został dostarczony. Taki komentarz nie wygląda dobrze. Dlatego najważniejszą zasadą jest wysyłanie wiadomości e-mail z prośbą o opinię, kiedy masz absolutną pewność, że odbiorca otrzymał już towar, a całe zamówienie zostało w pełni zrealizowane.

Dwa dni po dostarczeniu towaru i w poniedziałek rano o godz. 9:00

To sztuka ustalić, ile dni po dostarczeniu towaru należy wysłać wiadomość e-mail z prośbą o opinię. Zwykle uważa się, że dwa dni to idealny termin, ponieważ klient ma wtedy wystarczająco dużo czasu na odebranie przesyłki i sprawdzenie towaru. Ponadto klient jest wciąż zadowolony z nowego produktu.

Jednak ogólnie rzecz biorąc, jaki dzień i jaka godzina są najlepsze? W „poniedziałek rano o dziewiątej” prawdopodobne myślisz raczej o drugiej filiżance kawy niż o dodaniu opinii o produkcie. Jednak nasze statystyki pokazują, że to najczęstsza pora pisania opinii. Oczywiście nie każdy klient wpisuje się w statystyki, ale główna zasada brzmi, że w weekendy jest przesyłanych mniej opinii niż w tygodniu, a wieczorem mniej niż do południa. Dlatego zaleca się wysyłanie próśb o opinie na przykład w niedzielę lub poniedziałek wieczorem.

Jak ustalić termin wysyłki wiadomości e-mail z prośbą o opinię

Oto najprostszy sposób konfiguracji daty wysyłki wiadomości e-mail z prośbą o opinię. Jeśli wysyłasz prośby o opinię, korzystając z narzędzia Review Collector, masz całkowitą kontrolę nad terminem wysyłki.

Jeśli korzystasz ze zintegrowanego systemu Trustbadge i zbierasz opinie za jego pośrednictwem, termin zależy od zamówienia. W wersji freemium prośba o opinię jest wysyłana dokładnie siedem dni po opłaceniu zamówienia. Jeśli masz pakiet Trusted Shops, możesz wprowadzić liczbę dni lub ustalić termin wysyłki na podstawie oczekiwanego terminu dostawy. W przypadku drugiej opcji wystarczy, że rozszerzysz kod Trustbadge o parametr „Deliverydate”, o ile masz taką możliwość w swoim systemie sklepowym.

Zastanów się: czego chcą Twoi klienci?

Pomimo wszystkich wytycznych wciąż pozostaje pytanie, co sprawdzi się w przypadku Twoich klientów. Jeśli sprzedajesz materiały budowlane, Twoja baza klientów z pewnością różni się od bazy kogoś, kto sprzedaje bluzy z włókien organicznych. Po prostu wypróbuj różne terminy wysyłki wiadomości e-mail z prośbą o opinię i sprawdź, kiedy otrzymasz najwięcej opinii.

Poleć ten post:
KategoriaWiadomości

Dodaj komentarz