19. Grudzień 2017

Jak zachęcić klientów do zrobienia ostatnich świątecznych zakupów na Twojej stronie internetowej?

Opublikowany przez

Ludzie robiący zakupy na ostatnią chwilę przed Bożym Narodzeniem to nieodzowny element świąt — jak barszcz na wigilijnym stole. To pewne, że niektórzy klienci będą chcieli kupić część swoich prezentów – a może nawet wszystkie – w ostatnich tygodniach lub dniach przed świętami.

Według Narodowej Federacji Handlu (NRF) jedynie 10% Amerykanów zrobiło świąteczne zakupy do połowy grudnia. Około 40% świątecznych wyprzedaży zaczyna się na 10 dni przed Bożym Narodzeniem. W Wielkiej Brytanii sytuacja wygląda podobnie. Najważniejsze, że część klientów rozpoczyna poszukiwania prezentów dla przyjaciół i rodziny dopiero w grudniu. Z pewnością nie chcesz przegapić takiej możliwości sprzedaży. Dziś rzucimy okiem na pewne strategie, które możesz wykorzystać, aby przekonać takich klientów do zrobienia zakupów w Twoim sklepie internetowym.

Zdecyduj się na świąteczną promocję

Na początku musisz zdecydować, jaki rodzaj promocji Cię interesuje. Czy chcesz zachęcić klientów do odwiedzenia swojej strony internetowej, ponieważ organizujesz specjalną wyprzedaż? Czy będziesz promować karty podarunkowe lub kody rabatowe? A może zaoferujesz przewodnik po świątecznych prezentach? Czy zaproponujesz darmową (ekspresową) dostawę? Czy Twoja wyprzedaż będzie w jakiś sposób ograniczona czasowo? Podejmij decyzje dotyczące szczegółów i zaczynaj.

Gdy już ustalisz, jakiego rodzaju promocję chcesz zorganizować, skoncentruj się na metodach optymalizacji, które zwiększą poziom konwersji. Na przykład strony produktu lub specjalne strony docelowe powinny zawierać akceptowane formy płatności, aby jeszcze bardziej zmotywować potencjalnego klienta do dokonania zakupu.

Wypromuj ją na swojej stronie internetowej

Drugą rzeczą, którą musisz zrobić, jest wypromowanie wyprzedaży na stronie internetowej. Dobrym pomysłem będzie zorganizowanie specjalnej strony docelowej przeznaczonej dla klientów kupujących wszystko na ostatnią chwilę. Przyciągnij odwiedzających do strony umieszczając baner, który będzie wyróżniać się dzięki kontrastującym kolorom (możesz na przykład zastosować bożonarodzeniową czerwień). Może zawierać na przykład taką treść: „Pomysły na świąteczne prezenty na ostatnią chwilę — 20% zniżki”. Umieść go na górze swojej strony głównej albo tymczasowo dodaj go do paska nawigacyjnego.

Od Ciebie zależy, jak będzie wyglądać strona, ale dobrym pomysłem jest promowanie najlepiej sprzedających się produktów razem z produktami sezonowymi oraz przeznaczonymi na wyjątkowe okazje. Pomocne może być pogrupowanie produktów według obdarowywanych osób (np. prezenty dla mam, nauczycieli, chłopców itd.).

Kolejnym sposobem na poinformowanie klientów i wytworzenie presji czasu jest umieszczenie terminów i form dostawy w widocznym dla wszystkich miejscu. Gdy klienci będą znać koszty i terminy związane z określonymi formami dostawy, powinno ich to zmotywować, aby zrobić zakupy na czas.

Poleć ten post:
KategoriaWiadomości

Dodaj komentarz