21. Grudzień 2017

7 trików zwiększających zasięg sklepów internetowych

Opublikowany przez

Growth hacking to łatwe do zastosowania triki, które dają świetne efekty zwiększania sprzedaży. Właśnie to będzie tematem tego postu: sposoby na uzyskanie znakomitych efektów bez wielkiego wysiłku. Dobrej zabawy!

1. Dopracuj stronę „O firmie”!

Wierz albo nie, ale sekcja „O firmie” jest dla odwiedzających bardzo interesująca — zwłaszcza gdy prowadzisz niewielki sklep.

Klientów ciekawią ludzie, historia i inspiracja do prowadzenia sprzedaży. Zaprezentuj to i podkreśl, co sprawia, że Twój sklep jest wyjątkowy, oraz co się za tym kryje.

Co powinna zawierać dobrze opracowana strona „O firmie”:

  • Jak możesz pomóc swoim klientom
  • Kim są osoby zajmujące się sklepem (założyciele i pracownicy)
  • Dlaczego się tym zajmujesz
  • Co Cię zainspirowało do założenia sklepu (rzadko są to tylko pieniądze)
  • Jak długo już działasz w branży
  • Co Cię odróżnia od innych sprzedawców
  • Opinie zadowolonych klientów

Dzięki podzieleniu się swoją historią możesz zyskać lojalnych klientów, wysoki wskaźnik rozpoznawalności i w efekcie większy obrót. Kupujący przez internet chętnie wrócą do sklepu, który prowadzą ludzie z pasją.

2. Działaj szybciej!

Przeciętny użytkownik sklepu internetowego czeka na załadowanie strony zaledwie 3 sekundy podczas surfowania na komputerze oraz 5 sekund, gdy korzysta ze smartfonu. Jeśli trwa to dłużej, klient cofa się do wyników wyszukiwania i wybiera inną stronę.

Tak szybko mogą się ładować strony internetowe, lecz sklepy online często potrzebują więcej czasu (wg Pingdom).

Jeśli Twój sklep działa zbyt wolno, tracisz klientów.

Amazon odkrył, że ładowanie strony dłuższe o zaledwie jedną sekundę niesie za sobą utratę około 1,6 miliarda dolarów.

W większości przypadków przyczyną długiego czasu ładowania są zdjęcia produktów. Wielu sprzedawców internetowych nie wie, że można znacznie zmniejszyć wielkość plików obrazów bez obniżania ich jakości.

Większość platform sklepowych i zewnętrznych programistów oferuje specjalne przeznaczone do tego dodatki. Istnieją też bezpłatne oferty online, gdzie można zmniejszać pojedyncze obrazy.

3. Korzystaj z opinii klientów

Aż 70% kupujących online przywiązuje dużą wagę do opinii innych klientów. Kto sam kupuje przez Internet, ma świadomość, że sklepy bez opinii rzadko budzą zaufanie. Dlatego jak najwcześniej zacznij zbierać opinie.

Niektórzy sprzedawcy internetowi decydują się na kupowanie pozytywnych opinii — to dość wątpliwa i przede wszystkim nielegalna praktyka. Lepszą długoterminową taktyką jest już nawet bierne czekanie na opinie.

Ale z pewnością nie jest to najlepsze rozwiązanie!

W dzisiejszej epoce automatyzacji oczywiście istnieją narzędzia pomagające w skutecznym gromadzeniu opinii, jak choćby Review Collector. Za ich pomocą można szybko zebrać liczne opinie i podnieść wiarygodność swojego sklepu.

4. Publikuj filmy!

W 2018 roku sprzedawcy powinni postawić na filmy. Nie bez przyczyny: to po prostu działa. Nawet jeśli nie widzisz siebie jako twórcy filmów, warto w nie zainwestować.

Właśnie sklepy internetowe mogą publikować szczególnie dużo różnych filmów:

  • Prezentacje produktów (zalety i wady)
  • Raporty z testowania produktów
  • Poradniki na temat właściwego użytkowania
  • Informacje i porady branżowe
  • Wiadomości zza kulis
  • Historie sukcesów

Filmy przedstawiające zalety i wady produktów oraz ich rzetelne testy mają potencjał, by znacznie podnieść współczynnik konwersji.

Zamieszczanie filmów w serwisie YouTube, drugiej ulubionej wyszukiwarce internautów, również zwiększa szanse na to, by potencjalni klienci obejrzeli Twoje filmy i — co za tym idzie — odwiedzili Twój sklep.

5. Korzystaj z wyskakujących okienek!

Każdy je zna, nikt ich nie lubi, a jednak i tak się z nich korzysta: wyskakujące okienka! Choć niemal żaden internauta za nimi nie przepada, ich skuteczność mówi sama za siebie.

Ważne jednak, aby sprawdzić, co w Twoim sklepie działa najlepiej — czyli dzięki czemu zyskujesz najwięcej subskrybentów. Rabaty, bezpłatna dostawa, konkursy czy ciekawe informacje mogą zachęcać klientów do zapisania się na listę mailingową.

Gdy tylko otrzymasz adres e-mail klienta (wraz z jego zgodą), możesz mu regularnie wysyłać wiadomości prezentujące nowe produkty lub bestsellery i w ten sposób za jednym kliknięciem zwiększać swój obrót.

Wskazówka: W dobrym e-mail marketingu ważne jest to, żeby wysyłać nie tylko wiadomości dotyczące sprzedaży, lecz także filmy, posty na blogu itp., które stanowią dla klienta wartość dodaną

6. Wykorzystuj media społecznościowe!

Wystarczy mieć konto w serwisach Facebook, Instagram, WhatsApp itp. To kolejny powód, by korzystać z mediów społecznościowych do prowadzenia sklepu.

Daj swoim gościom możliwość udostępniania stron produktów. Zwiększa to prawdopodobieństwo zyskania nowych klientów, ponieważ mogą trafić u Ciebie na artykuł, który spodoba się ich znajomemu, lub zechcą zasięgnąć czyjejś rady.

Możesz mieć pewność, że już jedno udostępnienie produktu przykuje uwagę setek potencjalnych klientów.

Dlatego większość platform sklepowych oferuje przydatne wtyczki umożliwiające dzielenie się zdjęciami i stronami internetowymi.

Dodatkowa zaleta: Coraz wyraźniej widać, że polubienia i udostępnienia również mają wpływ na algorytm rankingów Google i tym samym zapewniają lepszą pozycję w wyszukiwarce.

 7. Do zdjęć produktów dodawaj tagi alt

À propos wyszukiwarki Google i rankingów: duża część sklepów internetowych rezygnuje z tej taktyki SEO i tym samym pozostawia innym gigantyczne pole do popisu, którego potencjał można wykorzystać w bardzo prosty sposób.

Aby zostawić konkurencję w tyle, koniecznie dołączaj do zdjęć produktów odpowiednie tagi alt.

Pamiętaj jednak, żeby…

  • tagi alt obrazów zawierały takie same słowa kluczowe jak strony tych produktów;
  • tekst był krótki i zwięzły dla zapewnienia maksymalnej skuteczności wyszukiwania;
  • nie stosować praktyki napychania stron słowami kluczowymi (keyword stuffing), aby nie otrzymać kary od Google lub innych operatorów. Tekst alt powinien być naturalny i niewymuszony, lecz jednocześnie odnosić się do tematu i słowa kluczowego.

Podsumowanie

Zastosuj te 7 drobnych trików w swoim sklepie internetowym, a od razu dostrzeżesz pozytywne efekty. A to dopiero początek!

 

Poleć ten post:
KategoriaWiadomości

Dodaj komentarz